Toegevoegd aan winkelwagen
NRS personenrijtuig derde klasse C7
Twee-assige personenrijtuigen, gebouwd door de NRS in 1885.
Toen de NRS werd opgeheven, werden de rijtuigen verdeeld tussen de HSM en de SS.
Laatste buiten dienst in 1935.
€ 49.00
uitvoering
Ref NRS C7
Tussen 1880 en 1885 bouwde de Nederlandsche Rhijnspoorweg-Maatschappij (NRS) deze rijtuigen in eigen beheer. Op houten banken was plaats voor 84 reizigers (12 per coupé).
Na 1890 werden de rijtuigen overgedaan aan de HSM en de SS.
Oorspronkelijk waren ze voorzien van drie olielampen met een grote schoorsteen op het dak.
Vanaf 1915 werden de rijtuigen voorzien van zeven gasverlichtingsarmaturen met een gasketel aan het onderstel.
In 1935 werden deze rijtuigen, net als alle andere twee-assige rijtuigen bij de NS buiten dienst gesteld.
Verder nodig:
4 aspotten NS-W1 (MK art. 517)
Verende messing buffers (MK art. 823) (MK = MK Modelbouwstudio’s)
En spaakwielen, wieldiamer 11,5 mm, 8 spaken, aslengte 24,5 mm (MK art. 870)
Kortkoppeling naar keuze.
Bouwbeschrijving NRS C7 personenrijtuig derde klasse
Tussen 1880 en 1885 bouwde de Nederlandsche Rhijnspoorweg-Maatschappij (NRS) deze rijtuigen in eigen beheer. Op houten banken was plaats voor 84 reizigers (12 per coupé).
Na 1890 werden de rijtuigen overgedaan aan de HSM en de SS.
Oorspronkelijk waren ze voorzien van drie olielampen met een grote schoorsteen op het dak.
Vanaf 1915 werden de rijtuigen voorzien van zeven gasverlichtingsarmaturen met een gasketel aan het onderstel.
In 1935 werden deze rijtuigen, net als alle andere twee-assige rijtuigen bij de NS buiten dienst gesteld.
Verder nodig:
4 aspotten NS-W1 (MK art. 517)
Verende messing buffers (MK art. 823) (MK = MK Modelbouwstudio’s)
En spaakwielen, wieldiamer 11,5 mm, 8 spaken, aslengte 24,5 mm (MK art. 870)
Kortkoppeling naar keuze.
Bouwbeschrijving NRS C7 personenrijtuig derde klasse