Monday, April 29, 2024
Search
-> U bent hier:   Webwinkel  - -  winkeldetail
Uw winkelmandje

Het winkelmandje is nog leeg

Bestelgoedwagen Nederlandsche Spoorwegen

Tijdelijk niet leverbaar
In de late namiddag en 's nachts werden destijds vele goederen met aparte snelgoedtreinen vervoerd.
Getrokken door een stoomloc vervoerden vele van deze wagens bederfelijke goederen door Nederland.
€ 72.00
messing profielen :
Tijdelijk niet op voorraad, neem eventueel contact op!
Ref E4126


Deze wagens werden ingezet voor het vervoer van (bederflijke) goederen, die snel op de plaats van bestemming dienden te zijn.
Er was in die tijd veel behoefte aan dit soort wagens, daarom lieten de NS in 1921 vijftig wagens bouwen bij HAWA in Duitsland. Het waren drie-assige wagens.
In 1950 werd een deel van deze wagens aangepast om dienst te doen als bagagewagen in personentreinen, een ander deel in 1955 als goederentreinbagagewagen Dg.
De laatste exemplaren werden afgevoerd in 1962.

Het geëtste onderstel bevat een speciaal mechanisme om de middenas in bogen aan te sturen.
De wagens zijn voorzien van een kortkoppelmechanisme met NEM-schacht.
Verder nodig:
55 cm U-profiel 1,0 mm x 0,6 mm
4 gasschoorsteentjes (MK art. 831)
1 torpedo ventilator (MK of Philotrain)
6 aspotten SS (MK art. 515 of 516)
Messing buis Ø 7 mm voor de gastank, lengte 20 mm
Kachel T-schoorsteen (na 1936) (MK art. 850)
Setje verende messing buffers MK Modelbouwstudio’s art. 823
3 stuks wielassen tweezijdig geïsoleerd, ± 11 mm rond, aslengte 24,75 mm (bijv. Roco 40199)

Bouwbeschrijving NS Bestelgoedwagen


Deze wagens werden ingezet voor het vervoer van (bederflijke) goederen, die snel op de plaats van bestemming dienden te zijn.
Er was in die tijd veel behoefte aan dit soort wagens, daarom lieten de NS in 1921 vijftig wagens bouwen bij HAWA in Duitsland. Het waren drie-assige wagens.
In 1950 werd een deel van deze wagens aangepast om dienst te doen als bagagewagen in personentreinen, een ander deel in 1955 als goederentreinbagagewagen Dg.
De laatste exemplaren werden afgevoerd in 1962.

Het geëtste onderstel bevat een speciaal mechanisme om de middenas in bogen aan te sturen.
De wagens zijn voorzien van een kortkoppelmechanisme met NEM-schacht.
Verder nodig:
55 cm U-profiel 1,0 mm x 0,6 mm
4 gasschoorsteentjes (MK art. 831)
1 torpedo ventilator (MK of Philotrain)
6 aspotten SS (MK art. 515 of 516)
Messing buis Ø 7 mm voor de gastank, lengte 20 mm
Kachel T-schoorsteen (na 1936) (MK art. 850)
Setje verende messing buffers MK Modelbouwstudio’s art. 823
3 stuks wielassen tweezijdig geïsoleerd, ± 11 mm rond, aslengte 24,75 mm (bijv. Roco 40199)

Bouwbeschrijving NS Bestelgoedwagen

winkelinfo  <->  privacybeleid
Copyright 2024 door Gerard van de Weerd