Thursday, March 28, 2024
Search
-> U bent hier:   Webwinkel  - -  winkeldetail
Uw winkelmandje

Het winkelmandje is nog leeg

Waterslidetransfer C10c voor SS-rijtuigen MET remhuis

Waterslidetransfer voor Philotrain SS C10c rijtuigen met remhuis.
Serie NS C 6026 – 6080
€ 8.00
Ref 133

Plaats opschriften in de NS periode:
In het midden bovenaan komt het nummer , bijvoorbeeld NS C 6021 of 6101 en daaronder NEDERLAND. (Tekst NEDERLAND verviel na revisies in 1935)
Links onderin C10c en WPC Haarlem.
Onder elke coupé het coupénummer (A tot en met K) en de klasseborden. Coupé A is bij het remhuis, coupé K is bij het laddertje.
Op de stelbalk onderaan de rijtuigbak van links naar rechts:
Gewicht, afstand draaistellen, Westinghouserem, ongeveer in het midden het rijtuignummer, snelrem met remtekens, stoomverwarming en helemaal rechts het revisieraster.
Op de kopwanden links en rechts bovenin de kleinere rijtuignummers.
Op één kopwand (niet remhuiszijde) boven de bolle buffer het rechthoekige smeerraster.
Alle klasseborden waren zwart met witte cijfers.
Na 1935 plaatste men de Niet Rooken bordjes onder de linkerramen op deurkrukhoogte.


 

Plaats opschriften in de NS periode:
In het midden bovenaan komt het nummer , bijvoorbeeld NS C 6021 of 6101 en daaronder NEDERLAND. (Tekst NEDERLAND verviel na revisies in 1935)
Links onderin C10c en WPC Haarlem.
Onder elke coupé het coupénummer (A tot en met K) en de klasseborden. Coupé A is bij het remhuis, coupé K is bij het laddertje.
Op de stelbalk onderaan de rijtuigbak van links naar rechts:
Gewicht, afstand draaistellen, Westinghouserem, ongeveer in het midden het rijtuignummer, snelrem met remtekens, stoomverwarming en helemaal rechts het revisieraster.
Op de kopwanden links en rechts bovenin de kleinere rijtuignummers.
Op één kopwand (niet remhuiszijde) boven de bolle buffer het rechthoekige smeerraster.
Alle klasseborden waren zwart met witte cijfers.
Na 1935 plaatste men de Niet Rooken bordjes onder de linkerramen op deurkrukhoogte.


 

winkelinfo  <->  privacybeleid
Copyright 2024 door Gerard van de Weerd