Treinsamenstellingen dieselelektrisch stroomlijnmaterieel DE3 mat '34 en DE5 mat '40



Treinsamenstellingen   veertiger jaren


Vlak na de oorlog verzorgden de dieseldrieën de sneltreindienst tussen Amsterdam en Arnhem.
Meestal reden zij in combinaties met drie tot vier gekoppelde treinstellen.
Toen de elektrificatie van het Middennet in 1948 gereed was, werden zij vervangen door elektrische treinstellen mat '46.

Amsterdam Weesperpoort - Arnhem
mat '34   DE3 serie 11 - 50 mat '34   DE3 serie 11 - 50 mat '34   DE3 serie 11 - 50

mat '34   DE3 serie 11 - 50 mat '34   DE3 serie 11 - 50 mat '34   DE3 serie 11 - 50 mat '34   DE3 serie 11 - 50



Treinsamenstellingen   vijftiger jaren

Na de invoering van de elektrische tractie op het middennet reden de DE3'en op RotterdamMaas, DenHaag SS en Amsterdam-Amersfoort-Groningen en Enschede/Oldenzaal., ook Utrecht-Hilversum en Amsterdam-Nieuwersluis-Utrecht/Dordrecht-Eindhoven-Maastricht. Groningen-DenHaag, 5 slagen per dag in iedere richting.

Utrecht-Rotterdam Maas treinnr. 17   jaar 1951
mat '34   DE3 serie 11 - 50 mat '34   DE3 serie 11 - 50 mat '34   DE3 serie 11 - 50 mat '34   DE3 serie 11 - 50


mat '34   DE3 serie 11 - 50 postrijtuig mat '34   DE3 serie 11 - 50 mat '34   DE3 serie 11 - 50

Nijmegen-Vlissingen   jaar 1953
mat '34   DE3 serie 11 - 50 mat '40   DE5 serie 51 - 68



Treinsamenstellingen zestiger jaren


Amsterdam-Enkhuizen   jaar 1965
mat '40 DE5 serie 51 - 68 mat '40 DE5 serie 51 - 68


omloop DE5 in 1967: 8 diensten op Betuwelijn en Arnhem-Winterswijk 3 diensten Amsterdam-Enkhuizen en Alkmaar-Hoorn   jaar 1967
mat '40 DE5 serie 51 - 68


1967 11066 Ah-Roermond
mat '40 DE5 serie 51 - 68

Diesel35Net
Copyright 2020 door Gerard van de Weerd